Dropshipping a zarobki w sklepie internetowym

0
9173
ile można zarobić na dropshippingu

Temat zarobków w dropshippingu wywołuje niemałe emocje. Wśród sprzedawców toczących batalie na branżowych forach dostrzec można zarówno tych, którzy dorobili się na dropshippingu, jak i tych, których biznes zakończył się fiaskiem. Sam model logistyczny nie jest więc wyznacznikiem sukcesu. Dowiedz się więcej o zarobkach w dropshippingu i zobacz, dlaczego nie zawsze się opłaca!

Kto ustala marżę w dropshippingu?


Marża w dropshippingu ustalana jest przez właściciela sklepu internetowego. W myśl wolnego rynku to Ty decydujesz, ile chcesz zarobić na konkretnym produkcie. Warto mieć jednak na uwadze, że ceny konkurencji będą ograniczały możliwości zarobkowe. Co więcej, podczas prowadzenia wyliczeń weź pod uwagę koszty, jakie musisz ponieść, w tym:

  • prowizja dla Allegro (jeśli korzystasz z tego kanału sprzedaży),
  • prowizja dla bramki płatniczej, ponieważ większość klientów wybiera szybkie płatności,
  • podatek dochodowy, który musisz zapłacić.

Warto zaznaczyć, że niektóre hurtownie stosują politykę blokowania cen na ustalonym poziomie. Jako partner zobowiązujesz się do niesprzedawania towarów poniżej ustalonej kwoty. Zabieg ma na celu zwalczanie wojen cenowych, które niejednokrotnie doprowadzają sprzedawców na skraj opłacalności biznesu.

Wysokie marże w dropshippingu – dobre branże


Standardowa marża w dropshippingu sięga 20-35% i to ten scenariusz warto przyjąć podczas prowadzenia pierwszych wyliczeń. Wysokość marży różni się zarówno pomiędzy branżami, jak i konkretnymi produktami. W rezultacie często:

  • sprzedajesz z niższą marżą dużą ilość produktów,
  • sprzedajesz z wyższą marzą mniejszą ilość produktów.
niższe_ceny_w_dropshippingu
Jak uzyskać rabaty w hurtowni dropshippingowej?

Dobra branża w dropshippingu charakteryzuje się nie tylko możliwością większego zarobku na każdej sztuce, ale także małą ilością zwrotów. Produktów, na których jesteś w stanie zarobić nawet 100% szukaj wśród:

  • akcesoriów do telefonów – zwłaszcza etui,
  • artykułów z branży erotycznej,
  • mebli i wyposażenia domu.

Pamiętaj, że wysokie marże w dropshippingu łatwiej wypracowywać u dostawców oferujących niszowy towar, a także tych, którzy selekcjonują kontrahentów. Dzięki temu ich partnerzy mogą cieszyć się mniejszą konkurencją na rynku – a co za tym idzie, obniżać ceny jedynie w ostateczności.

Ile można zarobić na dropshippingu i co wpływa na zarobki?


Nie da się jednoznacznie określić ile można zarobić na dropshippingu. Zarobki uzależnione są zarówno od:

  • sprzedawanych towarów (w niektórych branżach marże są wyższe, w innych niższy zarobek nadrabia się skalą sprzedaży),
  • hurtowni dropshippingowej (zwłaszcza czasu realizacji zamówień),
  • popytu na oferowane przez Ciebie towary,
  • konkurencji na rynku,
  • działań związanych z promocją sklepu (pozycjonowanie, dywersyfikowanie kanałów sprzedaży, praca nad ofertą sezonową).

Obecnie uważa się, że największe zarobki w dropshippingu uzyskują osoby stawiające na łączenie sprzedaży dropshippingowej z własnym magazynem. I nie mowa tu o ogromnych powierzchniach, a o zakupie produktów przynoszących największy dochód. Stworzenie bazy najlepiej sprzedających się artykułów (zwłaszcza sezonowych) i sprowadzenie ich do siebie sprawia, że zyskujesz monopol na rynku, gdy w hurtowniach brakuje towaru. Gdy sprzedawcy dropshippingowi nie mają już co sprzedawać, a klienci wciąż chcą kupować  – podnosisz ceny i zarabiasz więcej!

Kiedy dropshipping się nie opłaca?


Wiele hurtowni dropshippingowych nie tylko obsługuje zamówienia swoich kontrahentów prowadzących sklepy internetowe, ale także samodzielnie prowadzi sprzedaż detaliczną. Poszerzony zakres działalności hurtowni nie stanowi dla Ciebie problemu aż do momentu, gdy ceny dropshippingowe nieznacznie różnią się od cen detalicznych. W takim przypadku opłacalność dropshippingu stoi pod znakiem zapytania.
W związku z tym, przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią warto dokładnie przyjrzeć się ofertom w sieci i porównać z nimi przygotowany dla Ciebie cennik. Zwróć też uwagę na obecność progów rabatowych! Jeśli po przekroczeniu określonego obrotu w hurtowni możesz liczyć na lepsze warunki współpracy, warto poświęcić kilka tygodni na zrealizowanie określonej ilości zamówień – nawet jeśli marża początkowo nie jest satysfakcjonująca.