Konkurencja w dropshippingu. Czy warto zaczynać?

0
1735
czy dropshipping jest opłacalny

Rynek e-commerce coraz chętniej i częściej wykorzystuje dropshipping. Sprzedaż bez własnego magazynu przypadła do gustu nie tylko początkującym sprzedawcom, ale także doświadczonym przedsiębiorcom. Wzrost popularności sprawił, że coraz więcej uwagi poświęca się konkurencji w dropshippingu. Sprawdzamy, czy w 2019 roku ten model sprzedażowy jest jeszcze opłacalny.

Konkurencja w dropshippingu


Fakt, że dropshipping można rozpocząć bez działalności gospodarczej oraz szeroka dostępność narzędzi automatyzujących sprzedaż znacząco obniżyły próg wejścia w e-handel. Swoją działalność możesz rozpocząć w ciągu kilku dni! Nic więc dziwnego, że swoich sił na rynku próbuje wielu początkujących przedsiębiorców. Faktem jest nie tylko wzorst zainteresowania dropshippingiem. Z racji łatwego rozpoczęcia biznesu, wielu z nich nie wkłada wystarczającej ilości pracy w przygotowanie oferty sprzedażowej. Do najczęstszych błędów należą:

  • Przekonanie, że dropshipping sam sprzedaje i nie trzeba wkładać pracy w jego prowadzenie.
  • Pobieranie wszystkich dostępnych produktów z hurtowni i nie zwracanie uwagi na to, które z nich cieszą się zainteresowaniem kupujących.
  • Brak optymalizowania danych produktów (opisów, nazw, zdjęć, informacji, które mogą się przydać klientom).
  • Nieznajomość asortymentu.

Reasumując, konkurencja w dropshippingu jest taka, jak w szeroko rozumianej branży e-commerce. Sukces sprzedażowy w znacznym stopniu uzależniony jest od wkładu pracy, kanałów sprzedaży oraz stałego monitorowania rynku.

Czy w dropshippingu wszyscy sprzedają to samo?


Dropshippingowi niejednokrotnie zarzuca się, że sprzedawcy korzystający z tego modelu handlują tym samym towarem. Czy naprawdę w dropshippingu wszyscy sprzedają to samo? Na wstępie należy uświadomić sobie, że dropshipping jest jedynie modelem logistycznym i nie ma większego wpływu na oferowany asortyment. Zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i handlu internetowym ilość towarów jest ograniczona, a sprzedawcy oferują zbliżony asortyment. Przygotowując się do uruchomienia sklepu pamiętaj, że:

  • Nie musisz pobierać całego asortymentu hurtowni dropshippingowej. Dobry integrator sklepu z hurtownią pozwoli Ci wybrać towary np. według kategorii bądź producenta. Dzięki temu zakres oferowanych towarów różni się pomiędzy e-sklepami korzystającymi z usług jednego dostawcy.
  • W dropshippingu wyróżniasz się przygotowaniem artykułów do sprzedaży. Dane pobrane automatycznie z hurtowni warto optymalizować. Wybierz inne zdjecie główne niż te ustawione automatycznie i stwórz własne opisy produktów oparte o informacje niedostępne gdzie indziej np.: cechy charakterystyczne, sposób użycia, co mieści się w plecaku itp.

Z filmu dowiesz się, jak samodzielnie tworzyć opisy produktów przyjazne dla SEO i kupujących.

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Kiedy warto zacząć sprzedaż w dropshippingu?


Dropshipping to przede wszystkim doskonały sposób na wystartowanie ze sprzedażą internetową. Choć nie jest modelem całkowicie bezkosztowym, pozwala na ograniczenie kosztów prowadzenia sklepu internetowego do absolutnego minimum. Wszystkie koszty dropshippingu ograniczają się do:

  • ceny domeny,
  • kosztów oprogramowania,
  • opłat związanych z działalnością (ZUS, podatki, księgowość),
  • marketingu.

Właśnie dlatego dropshipping niejednokrotnie uznawany jest za trampolinę dla początkujących sprzedawców. Prowadzenie sklepu internetowego w dropshippingu przez około rok daje szansę na poznanie najlepiej sprzedających się artykułów w danej branży, a także zainteresowania produktami sezonowymi np. basenami, grillami itp. Poczynione obserwacje będą podstawą do wyznaczenia produktów, które warto zamówić do własnego magazynu. Sprowadzone artykuły sprzedasz w sezonie drożej – zwłaszcza, gdy w hurtowniach dropshippingowych zacznie brakować towaru, a klienci nadal będą chcieli go kupować.

Dropshipping warto zacząć nie tylko podczas stawiania pierwszych kroków w e-commerce, ale także jako formę uzupełnienia dotychczas oferowanego asortymentu. Umożliwia wprowadzenie wielu rodzajów akcesoriów do produktów głównych bez konieczności ich magazynowania. Tym sposobem wyróżnisz się szerokim asortymentem bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Co ciekawe, sprzedawcy niejednokrotnie wykorzystują dropshipping jako formę badania nieznanego dotychczas fragmentu rynku. Następnie, na podstawie wyników sprzedażowych, sprowadzają do magazynu towary, których sprzedaż najbardziej się opłaca.