Co sprzedawać w dropshippingu?

0
6156
co sprzedawać w dropshippingu

Dropshipping znacząco ułatwia rozpoczęcie sprzedaży online. Nie wymaga inwestowania dziesiątek tysięcy w towar ani wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania magazynem. Dzięki temu dla wielu stanowi szansę na porzucenie etatu, dorobienie do niego bądź poszerzenie asortymentu sklepu działającego w oparciu o własny magazyn. Podpowiadamy, co sprzedawać w dropshippingu i na co zwrócić uwagę podczas wybierania asortymentu!

Co warto sprzedawać w dropshippingu?


Opinie o tym, co warto sprzedawać w dropshippingu są podzielone. Jedni sprzedawcy starają się znaleźć niszę, inni sprzedawać produkty, które wyróżniają się wysokim popytem. Jedno jest pewne – nie ma idealnej recepty na sukces. O Twoim powodzeniu nie decyduje wyłącznie wybór branży, a przede wszystkim rozpoznanie rynku i solidne przygotowanie ofert dla klientów w popularnych dla danej branży kanałach sprzedaży. Skuteczny dropshipping nie polega na imporcie wielu tysięcy produktów z hurtowni i oczekiwaniu aż zaczną przynosić zyski.

Na Twoją szczególną uwagę zasługują produkty najczęściej kupowane przez klientów. Choć na pierwszym miejscu nieprzerwanie od wielu lat plasują się artykuły z branży fashion, nie są one najlepszym pomysłem na sprzedaż w dropshippingu. Swoją uwagę lepiej skierować na produkty cieszące się zdecydowanie mniejszą ilością zwrotów. Wśród nich znajduje się m.in. elektronika oraz meble i akcesoria do wystroju wnętrz.

co sprzedawac w dropshippingu
Raport E-commerce w Polsce, Gemius 2019

Wybierając produkty do sprzedaży w dropshippingu:

  • Staraj się unikać produktów z dużą ilością zwrotów np. ubrań.
  • Wyszukuj towary, na które jest popyt i to ich szukaj w hurtowniach.
  • Jeśli hurtownia nie zezwala na zwroty do swojego magazynu – handluj niewielkimi przedmiotami.
  • Szukaj produktów z wysoką marżą. W wielu przypadkach są to produkty kupowane cyklicznie np. worki do odkurzaczy.

W sprzedaży dropshippingowej dobrze sprawdzają się produkty w średnich cenach. Wszelkie artykuły luksusowe nie są najlepszym wyborem zarówno ze względu na ich koszt, jak i oczekiwania klientów dotyczące pakowania prezentowego, którego hurtownie nie zapewniają.

Dropshipping: odzież dziecięca czy zabawki?


Jedną z wiodących branż dropshippingowych jest branża dziecięca. Towary przeznaczone dla najmłodszych sprzedają się dobrze przez cały rok (zwłaszcza jeśli wiążą się z bezpieczeństwem pociech), a przed Dniem Dziecka i Świętami Bożego Narodzenia notują wyraźne wzrosty. Sezonowe piki sprzedażowe i duża ilość dostawców czynią branżę dziecięcą łakomym kąskiem. I choć możliwości rynku są szerokie, w e-commerce od dłuższego czasu obserwujemy zwiększenie zainteresowania specjalizacją sklepu internetowego. W dropshippingu odzież dziecięca i zabawki rywalizują między sobą o pozycję głównego asortymentu.

Zastanawiasz się co sprzedawać w dropshippingu, a popyt na rozważane towary jest zbliżony? Kolejnym kryterium branym pod uwagę podczas podejmowania decyzji o asortymencie jest ilość zwrotów. Pamiętaj, że segment fashion cieszy się niesławą spowodowaną największą ilością zwrotów spośród wszystkich sprzedawanych w Internecie towarów! I choć odzież dziecięca zwracana jest znacznie rzadziej niż ma to miejsce w przypadku ubrań dla dorosłych, warto przygotować się na potencjalne zwroty.
Osoby decydujące się na sprzedaż odzieży dziecięcej w dropshippingu muszą skupić się na wyborze kontrahenta – i nie jest to mowa o topowych markach i modnych wzorach, a o warunkach współpracy. Standardowo zwroty w dropshippingu przechowywane są przez właściciela sklepu, Ty szukasz hurtowni, która:

  • Przyjmuje zwroty do swojego magazynu, gdzie towar oczekuje na wysyłkę do kolejnego z Twoich klientów.
  • Przechowuje zwracane towary w swoim magazynie i wystawia korekty faktur.

I choć obie opcje ułatwią Ci sprzedaż, drugie z udogodnień jest znacząco lepsze. W końcu odzież dziecięca charakteryzuje się dużą ilością rozmiarów i kolorów, a oczekiwanie na osobę chcącą kupić zwrócony model może wiązać się z długotrwałym zamrożeniem gotówki w zwróconym przez klienta towarze.

Wybór hurtowni dropshippingowej


Hurtownia dropshippingowa jest partnerem biznesowym, od którego zależy znacząca część obsługi klienta w Twoim sklepie. Z tego względu nie warto wybierać jej pochopnie. Podstawowe kwestie obowiązkowo poruszane przed rozpoczęciem sprzedaży to:

  • Czas realizacji zamówienia i częstotliwość odbierania przesyłek przez klientów – im szybciej i częściej, tym lepiej.
  • Możliwość korzystania z własnego kuriera i przesyłania własnych etykiet do hurtowni.

Są to podstawowe elementy mające bezpośredni wpływ na zadowolenie kupujących. Teraz przyszedł czas na jak największe usprawnienie Twojej sprzedaży. Przeglądając oferty hurtowni dropshippingowych zwróć uwagę na:

  • Dokładność uzupełnienia parametrów produktów.
  • Obecność czytelnych opisów.
  • Wyraźne zdjęcia obejmujące części artykułów, które szczególnie interesują klientów np. sposób zapinania, niestandardwoe rozwiązania.
  • Częstotliwość aktualizacji stanów magazynowych. Im częściej, tym lepiej. Może okazać się, że oprogramowanie Twojego sklepu internetowego pobiera nowe dane aż 8 razy dziennie, podczas gdy hurtownia zmienia je tylko jednokrotnie.

Dobra prezentacja artykułów zmniejsza ilość Twojej pracy, bowiem produkty importowane automatycznie z hurtowni są od razu gotowe do sprzedaży.

Hurtowni dropshippingowych należy szukać:

  • na listach integracji z hurtowniami dostępnych na stronach platform sklepowych,
  • na grupach tematycznych na Facebooku,
  • w wyszukiwarce,
  • pytać hurtownie działające w modelu tradycyjnym o możliwość skorzystania z dropshippingu, ponieważ niektóre z nich nie zamieszczają informacji na stronie.

Zobacz, gdzie jeszcze znajdziesz hurtownie dropshipping do współpracy!

Pamiętaj, że znalezienie hurtowni na liście integracji nie jest równoznaczne z podjęciem współpracy. W celu uzyskania dostępu do panelu klienta oraz warunków współpracy należy skontaktować się z wybranym podmiotem.