Wysyłka produktów w dropshippingu

0
5623
wysyłka zamówień w dropshippingu

Wysyłka produktów w dropshippingu odbywa się wprost z magazynu hurtowni do klienta detalicznego. Kontrahent bierze na siebie całą odpowiedzialność związaną z przechowywaniem, pakowaniem i wysyłaniem towarów do osób kupujących w Twoim sklepie internetowym. Model logistyczny pozwala zminimalizować nie tylko ilość czasu i pracy wkładanej w obsługę zamówień, ale także koszty stałe prowadzenia e-sklepu. Czy obok licznych zalet wysyłki dropshippingowej stoją też ograniczenia? Przyglądamy się paczkom wysyłanym przez hurtownie dropshippingowe!

Realizacja zamówienia w dropshippingu


Wysyłka z hurtowni dropshippingowej realizowana jest po złożeniu zamówienia na towar i podania danych klienta, do którego ma dotrzeć. To Ty jesteś odpowiedzialny za przekazanie danych hurtowni jak najszybciej od momentu zamówienia produktu w Twoim sklepie internetowym.
Zdecydowana większość hurtowni jest skłonna wysyłać produkty na bieżąco – nie czekając na wpłatę lub po przesłaniu potwierdzenia wykonania przelewu za zamówiony towar. Jako że od czasu realizacji zamówienia w znacznym stopniu zależy zadowolenie klienta, warto pytać hurtownię o częstotliwość odbioru przesyłek (w zdecydowanej większości przypadków kurier odbiera paczki codziennie).

Przesyłka pobraniowa a dropshipping


Choć szybkie przelewy, płatność kartą bądź BLIKiem są już standardem, wciąż wielu kupujących chce korzystać z przesyłek pobraniowych. Co ciekawe, płatność przy odbiorze jest wskazywana jako element brany pod uwagę przez klienta przy określaniu wiarygodności e-sklepu. Nic dziwnego, że wiele sklepów umożliwia opłacanie zamówień w momencie dostarczenia paczki. Ale czy w dropshippingu przesyłka pobraniowa jest możliwa? Tak, ale musisz pamiętać, że wszystko uzależnione jest od ustalonych warunków współpracy z hurtownią. Weźmy pod uwagę dwa warianty:

1) Korzystasz z kuriera hurtowni
Każda z hurtowni dropshippingowych udostępnia Ci cennik dostaw kurierskich. Jeśli została w nim uwzględniona przesyłka pobraniowa dla zamówień dropshippingowych, nic nie stoi na przeszkodzie by z niej skorzystać. Jedyne, na co powinieneś uważać to terytorialny zakres dostawy – w niektórych przypadkach nie ma możliwości dostawy poza granice kraju. Kwota pobrania może zostać rozliczona w dwojaki sposób:

  • Pieniądze trafiają na konto hurtowni, która wykonuje przelew na Twój rachunek.
  • Kwota pobrania pozostaje w hurtowni na poczet przyszłych zamówień.

2) Korzystasz z własnych etykiet przewozowych
Zamówienia pobraniowe nie stanowią problemu jeśli korzystasz z własnych etykiet przewozowych. Jest to rozwiązanie zarówno dla e-sklepów współpracujących z hurtownią nieudostępniającą opłat pobraniowych, jak i tych, które chcą by pieniądze od razu trafiały na konto firmowe. Własna etykieta przewozowa wiąże się z korzystaniem z usług firmy kurierskiej lub brokera usług kurierskich. Po zamówieniu towaru przez klienta w sklepie internetowym, jego właściciel generuje etykietę przewozową z własnymi danymi i wysyła ją do hurtowni dropshippingowej, gdzie naklejana jest na paczkę.

Własny kurier w dropshippingu


Każda hurtownia dropshippingowa posiada własne dostawy kurierskie obsługiwane przez jednego z partnerów. Skorzystanie z wysyłki proponowanej przez hurtownie jest optymalnym rozwiązaniem w chwili rozpoczęcia sprzedaży.
W późniejszym czasie, gdy ilość zamówień wzrasta, własny kurier w dropshippingu może okazać się tańszym rozwiązaniem. Korzystanie z wybranego przez siebie dostawcy opiera się na dostarczaniu etykiet przewozowych generowanych we własnym systemie.

Decydując się na własnego kuriera, pamiętaj, by zapytać hurtownię dropshippingową o dodatkowe opłaty związane z naklejaniem przygotowanych przez Ciebie etykiet. Niektórzy kontrahenci doliczają kwoty rzędu 2 zł do każdego zamówienia zrealizowanego w ten sposób, co może sprawić, że korzystanie z rekomendowanego wcześniej kuriera okaże się korzystniejsze.

Czy hurtownia dropshippingowa wkłada do paczki paragon?


Znasz już proces realizacji zamówienia w dropshippingu i z pewnością domyślasz się, że hurtownia dropshippingowa nie wkłada do paczki paragonów. Przyczyn niedołączania do zamówień dokumentów sprzedaży jest kilka:

  • Choć hurtownia wysyła produkty ze swojego magazynu, to Ty pozostajesz sprzedawcą. W związku z tym obowiązek dostarczenia dokumentu do klienta ciąży na Tobie.
  • Hurtownia nie zna ustalonych przez Ciebie cen.
  • Załączanie paragonów (np. tych wysyłanych przez Ciebie) byłoby dodatkowym krokiem w realizacji zamówienia, co przy dużej skali działalności znacznie wydłużyłoby czas pracy.

Najczęściej i najchętniej stosowaną alternatywą dla paragonu w dropshippingu jest wystawienie faktury imiennej i wysłanie jej do klienta drogą mailową. Oczywiście, rozwiązanie obejmuje jedynie sprzedawców, w których ofercie znajdują się jedynie towary nieobjęte obowiązkiem fiskalizacji.

Wysyłka materiałów reklamowych w dropshippingu


Standardowo uznaje się, że wysyłka materiałów reklamowych w dropshippingu jest niemożliwa. Przyczyną ograniczenia jest duża ilość kontrahentów hurtowni oraz dodatkowa czynność, jaką należałoby wykonać przy personalizowaniu przesyłek. Oczywiście, niektóre hurtownie oferują taką usługę jednak może się to wiązać z dodatkowym kosztem.
Co więcej, przed podjęciem współpracy warto upewnić się, że hurtownia nie wkłada do paczek własnych reklam.

Czy dropshipping wydłuża czas oczekiwania na zamówienie?


Największą wadą dropshippingu jest ryzyko opóźnienia wysyłki poszczególnych produktów. Warto jednak zaznaczyć, że wydłużony czas oczekiwania na zamówienie w dropshippingu nie jest regułą, a wyjątkiem. Sytuacje mają zazwyczaj związek z wysokim sezonem sprzedażowym, kiedy do hurtowni wpływa zdecydowanie więcej zamówień niż zazwyczaj.
Pamiętaj, że Twojemu kontrahentowi również zależy na wysokiej jakości obsługi i zadowoleniu klientów sklepów internetowych. Z tego względu większość hurtowni deklaruję wysyłkę w ciągu 24 h od złożenia zamówienia.