Wiele hurtowni w dropshippingu a jedno zamówienie – jak sobie z tym radzić?

0
847
wiele hurtowni jedno zamowienie dropshipping

Wielu właścicieli sklepów internetowych w dropshippingu decyduje się na współpracę z kilkoma hurtowniami na raz. Pozwala im to oferować klientom znacznie szerszy asortyment, a tym samym zwiększać sprzedaż. 

Niestety takie rozwiązanie ma też swoje wady, polegające przede wszystkim na składaniu kompleksowych zamówień przez klientów. Co robić, kiedy jedna transakcja obejmuje produkty od różnych dostawców?

Dropshipping a towar do sklepu z dwóch hurtowni

Platforma e-commerce Sky-Shop zapewnia Ci dostęp do zaawansowanego modułu integracji z hurtowniami dropshippingowymi. Pozwala on na korzystanie z ofert wielu dostawców, dzięki czemu możesz zyskać znaczącą przewagę nad konkurencją. W takim przypadku trzeba mieć jednak na uwadze, że każdy klient będzie mógł złożyć zamówienie obejmujące towary z kilku hurtowni. Spowoduje to przede wszystkim:

  • wysyłkę kilku paczek, które dojdą do klienta w różnym czasie,
  • wzrost kosztów przesyłki.

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Korzystając z ofert różnych hurtowni, nie masz właściwie wpływu na to, ilu klientów będzie składało takie kompleksowe zamówienia. Do czynników zwiększających ich prawdopodobieństwo zalicza się głównie:

  • sprzedaż bardzo taniego towaru, który zachęca kupujących do zamawiania dodatkowych produktów,
  • cross-selling, w którym produkty komplementarne dostarczane są z innej hurtowni niż główne.

Jak widzisz, wysyłka towaru z dwóch różnych hurtowni dropshippingowych generuje pewne trudności dla właściciela sklepu internetowego. Z dalszej części naszego poradnika dowiesz się, jak sobie z tym radzić.

Jedno zamówienie z kilku hurtowni – co robić?

Jedno zamówienie obejmujące produkty z kilku hurtowni komplikuje przede wszystkim kwestię dostawy. Zwiększa jej koszt i wydłuża czas realizacji. Warto więc zainteresować się rozwiązaniami, które pozwalają uniknąć tego problemu. Do wyboru masz trzy różne metody:

1. Sumowanie kosztów dostawy

To rozwiązanie zakłada, że wszystkie koszty dostawy – obejmujące wysyłkę produktów z kilku hurtowni – przenoszone są na kupującego. Dzięki temu Ty nie narażasz się na niepotrzebne straty i nie utrudniasz sobie zarządzania sprzedażą. 

Niemniej, zsumowana cena transportu może odstraszyć klienta i zniechęcić go do transakcji. Właśnie dlatego metoda ta zalecana jest sklepom korzystającym z ofert maksymalnie dwóch hurtowni, w których koszt jednej wysyłki nie przekracza 15 zł.

2. Wybór wyższej kwoty dostawy

Drugie rozwiązanie polega na nałożeniu na kupującego opłaty wyłącznie za najdroższą przesyłkę. Przykładowo, jeżeli Twój klient zamówi produkty z trzech hurtowni, w których dostawa kosztuje 10 zł, 12 zł i 15 zł, zapłaci tylko 15 zł za doręczenie wszystkich zamówień. 

Pozostałe koszty spadną na Ciebie. Z tego powodu musisz albo wliczyć je wcześniej w ostateczną cenę towaru, albo potraktować jako ryzyko związane z takim modelem dropshippingu. Na tej metodzie skorzystają głównie sklepy współpracujące z dwoma lub więcej dostawcami, w których klienci łączą zamówienia z jak najmniejszej liczby hurtowni.

3. Przepakowanie produktów

Na pierwszy rzut oka ciekawym rozwiązaniem wydaje się odebranie produktów z różnych hurtowni przez sprzedawcę i ich przepakowanie do jednej przesyłki zbiorczej. Klient wówczas dostaje wszystkie produkty na raz, a sprzedawca nie musi tłumaczyć się z chaotycznej dostawy. Niestety metoda ta ma zdecydowanie więcej wad niż zalet i całkowicie mija się z celem:

  • Po pierwsze do niemałych już kosztów dostaw z różnych hurtowni należy doliczyć jeszcze jedną przesyłkę – tę, którą nadajesz już po przepakowaniu towarów.
  • Po drugie znaczącemu wydłużeniu ulega czas dostawy, co na pewno nie spotka się z zadowoleniem Twoich klientów.
  • Po trzecie cały model dropshippingu traci sens, ponieważ jednym z jego głównych założeń jest przecież odciążenie Cię z procesów logistycznych – właśnie takich jak kompletowanie i wysyłka zamówień.

Z uwagi na minusy tej metody, sprzedawca zaopatrujący się w kilku hurtowniach dropshippingowych powinien postawić na pierwsze lub drugie z opisanych rozwiązań.

👉 Przeczytaj także: Jak zarabiać na dropshippingu?

Towar do sklepu z dwóch hurtowni a sprzedaż na Allegro

Allegro to jeden z podstawowych kanałów sprzedażowych w polskim Internecie. Na jego wykorzystanie decydują się też sklepy działające w dropshippingu. Mogą one zatem spotkać się z podobnymi problemami jak te opisane na początku naszego artykułu. Na szczęście portal oferuje dość ciekawe rozwiązania, pozwalające uniknąć zbędnych komplikacji.

Najprostszy sposób polega na założeniu kilku kont Allegro, z których każde będzie przypisane tylko do jednej hurtowni dropshippingowej. To legalne pod warunkiem, że:

  • wszędzie podajesz prawidłowe dane firmowe,
  • wszędzie przestrzegasz regulaminu korzystania z serwisu.

Takie rozwiązanie pozwala wyeliminować problem u źródła, ponieważ w ogóle nie dopuszcza do jego pojawienia się. Użytkownicy zamawiający produkty z różnych profili Allegro muszą liczyć się bowiem z multiplikacją kosztów dostawy. Masz więc pewność, że towary pochodzące z ofert różnych hurtowni nie trafią do jednej przesyłki, a ponadto ułatwiasz sobie stworzenie kont wyspecjalizowanych w określonych branżach.

👉 Platforma Sky-Shop pozwala Ci wygodnie obsługiwać wiele kont na Allegro – z poziomu jednego panelu administracyjnego!

Niemniej, sposób ten ma również swoje wady, obejmujące przede wszystkim konieczność budowania zaufania klientów na każdym koncie z osobna, co może okazać się dość wymagające. Decydując się na przypisanie jednego profilu do jednej hurtowni, postaraj się więc uruchamiać je stopniowo. Dzięki temu rozłożysz sobie pracę na kilka etapów.

Alternatywne rozwiązanie polega naturalnie na sprzedaży całego asortymentu ze wszystkich hurtowni za pośrednictwem jednego konta Allegro. W takim przypadku budowa rozpoznawalności i zaufania przychodzi szybciej, lecz ryzykujesz możliwość pojawienia się produktów różnych dostawców w jednym zamówieniu, przez co… wracasz do punktu wyjścia.

👉 Przeczytaj także: Dropshipping na Allegro – wady i zalety

Wiele hurtowni dropshippingowych, jedno zamówienie – podsumowanie

Zarządzanie sklepem w dropshippingu powinno być możliwie jak najprostsze. Jest to w końcu model, który ma oszczędzać Twój czas i pieniądze. Chcąc poszerzyć swój asortyment o produkty z różnych hurtowni, od razu ustal więc konkretną strategię w kwestii łączonych dostaw. Z pomocą może Ci przyjść zaawansowane oprogramowanie e-commerce, wyposażone na przykład w funkcję sumowania cen przesyłek i optymalizacji kosztów.