Dropshipping to model biznesowy, który przyciąga przedsiębiorców szukających elastycznych rozwiązań e-commerce. Platformy dropshipping to nowoczesne rozwiązanie pozwalające na szybkie uruchomienie własnego sklepu internetowego i jego łatwą obsługę. Działają one w modelu abonamentowym i obejmują szereg praktycznych funkcji, niezbędnych zarówno na etapie zakładania e-commerce’u, jak i jego późniejszego prowadzenia.
Jeśli zatem planujesz otwarcie biznesu online bez magazynu, dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru platformy do dropshippingu!
Spis treści artykułu:
Czym jest platforma do dropshippingu?
Platformy e-commerce do dropshippingu to narzędzia, które umożliwiają sprzedawcom prowadzenie biznesu bez konieczności posiadania fizycznego magazynu produktów.
W dropshippingu sprzedawca współpracuje z dostawcą, który magazynuje produkty, a następnie wysyła je bezpośrednio do klienta w imieniu sprzedawcy. To oznacza, że sprzedawca nie musi martwić się o aspekty logistyczne, takie jak: magazynowanie, pakowanie czy wysyłka produktów.
Funkcjonowanie takiego modelu nie jest jednak możliwe bez systemu, który automatyzuje cały proces i łączy sprzedawcę z hurtowniami. Przykładem takiej platformy jest Sky-Shop.

Dlaczego lepiej wybrać platformę dropshipping niż narzędzia open source?
Oprogramowanie open source daje dużą kontrolę, ale oznacza też pełną odpowiedzialność nad szeregiem aspektów technicznych. Hosting, serwer, bezpieczeństwo, kopie zapasowe, aktualizacje, szablony, wtyczki, integracje, API… Każdy element musisz skonfigurować na własną rękę albo zlecić programiście.
W przypadku dropshippingu oznacza to kilka realnych wyzwań:
- samodzielne tworzenie lub zlecanie integracji z hurtowniami,
- brak automatycznych aktualizacji stanów i cen,
- większe ryzyko błędów technicznych,
- dodatkowe koszty usług i wtyczek,
- brak supportu, gdy coś przestanie działać.
Platforma abonamentowa rozwiązuje te problemy, bo oferuje gotowe integracje, automatyzację procesów, aktualizacje oprogramowania i pomoc techniczną. Dzięki temu możesz skupić się na sprzedaży, a nie na konfiguracji narzędzi.
Czym charakteryzuje się najlepsza platforma do dropshippingu?
Na rynku znajdziesz wiele różnych platform dropshipping. Warto poświęcić nieco czasu na zapoznanie się z nimi i dokonanie wyboru najlepszej. Dobre oprogramowanie musi posiadać szereg praktycznych funkcji, które pozwolą Ci szybko założyć sklep i wygodnie go prowadzić. Do najważniejszych cech platform e-commerce należą:
1. Responsywność – Twój sklep internetowy powinien działać na każdym urządzeniu!
To podejście do projektowania stron internetowych, które sprawia, że strony działają dobrze na różnych urządzeniach. Strona responsywna automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana, niezależnie od tego, czy jest to komputer stacjonarny, laptop, tablet czy smartfon. Dzięki temu użytkownicy mają optymalne doświadczenia z nawigacją i czytaniem, bez konieczności ręcznego dostosowywania rozmiaru strony, czy przewijania w poziomie.
2. Szybkość działania w modelu dropshipping to podstawa!
Pamiętaj, że współcześni konsumenci są bardzo niecierpliwi. Jeśli jakaś strona wczytuje się zbyt długo, po prostu ją opuszczają, nie czekając na efekty. Zadbaj więc o to, aby Twój sklep działał szybko i płynnie. Kluczowe znaczenie dla tych parametrów będzie miała używana przez Ciebie platforma dropshipping.
Postaw więc na oprogramowanie mające dostęp do technologii przyspieszających wczytywanie danych z serwerów. Za przykład może posłużyć platforma Sky-Shop wykorzystująca protokół HTTP 2 oraz technologię SpeedCache na infrastrukturze serwerowej.
3. Dostęp do bramek płatności
Do poprawnego funkcjonowania sklepu w dropshippingu niezbędna jest bramka płatności, dzięki której Twoi klienci będą mogli sfinalizować transakcje. Zdecyduj się więc na platformę, oferującą integracje z podstawowymi metodami płatności, takimi jak:
- przelew internetowy,
- karta debetowa lub kredytowa,
- BLIK,
- przelew tradycyjny,
- portfel internetowy.
Warto też zastanowić się nad takimi rozwiązaniami, jak zakupy na raty oraz przesyłki pobraniowe. Im większy wybór opcji, tym lepiej.
Sky-Shop udostępnia autorską bramkę płatności Sky-Pay, z której mogą również korzystać sprzedawcy prowadzący dropshipping w ramach działalności nierejestrowanej.
4. Współpraca z firmami kurierskimi jest bardzo ważna!
Podobnie wygląda ocena platform dropshipping pod kątem współpracy z firmami wysyłkowymi. Jeśli chcesz, aby Twoi klienci mieli dostęp do różnych metod dostawy, wybierz oprogramowanie oferujące integracje z:
- dobrymi firmami kurierskimi,
- paczkomatami,
- Pocztą Polską,
- usługami odbioru przesyłek w punktach.
Ponownie, szeroki wybór różnych opcji dobrze świadczy o danej platformie dropshipping. Wybierając oprogramowanie dla siebie, zwróć jednak uwagę przede wszystkim na to, czy oferuje ono metody odpowiadające Twojej grupie docelowej.
5. Platforma dropshippingowa powinna umożliwiać integracje z hurtowniami
Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż internetową bez magazynu, integracje z hurtowniami dropshippingowymi to absolutny must have. Dają one dostęp do automatyzacji, która pozwala de facto na prowadzenie dropshippingu. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie dane produktowe w Twoim sklepie zsynchronizują się automatycznie z ofertą dostawcy i będą na bieżąco aktualizowane – w przypadku Sky-Shop nawet do 12 razy na dobę.
Automatycznie pobierzesz też produkty do swojego sklepu wraz ze zdjęciami, opisami i parametrami. Cały proces zajmie Ci kilka minut.
Na liście integracji platformy Sky-Shop znajduje się w tej chwili ponad 270 hurtowni dropshipping. Co więcej, jeżeli zechcesz nawiązać współpracę z inną hurtownią, Sky-Shop bezpłatnie wykona dla Ciebie integrację – pod warunkiem dostarczenia pliku produktowego.
Przeczytaj też: Jak nawiązać współpracę z hurtownią? lub posłuchaj:
6. Wybierz platformę, którą cechuje intuicyjność obsługi
Prosta obsługa to jedna z najważniejszych cech każdej platformy dropshipping. Oprogramowanie abonamentowe powinno umożliwić założenie i prowadzenie sklepu nawet osobom bez żadnych umiejętności programistycznych.
Sprawdź więc, czy wybrane przez Ciebie narzędzie jest wystarczająco łatwe w obsłudze. W Sky-Shop możesz to zweryfikować podczas 14-dniowego okresu próbnego.
7. Integracje z innymi kanałami sprzedaży
W dropshippingu sklep internetowy to zaledwie jeden kanał sprzedaży. Warto uzupełnić go o inne – takie jak Allegro, Empik Marketplace, eBay czy Ceneo. Dzięki zaawansowanej platformie e-commerce zintegrujesz z nimi swoją stronę zaledwie kilkoma kliknięciami. Wszystkie dane pomiędzy poszczególnymi kanałami będą synchronizować się automatycznie.
8. Moduły bloga i newslettera – niech Twoja platforma sklepowa niesie wartość merytoryczną
Bardzo duże znaczenie mają także narzędzia marketingowe, które wykorzystujesz do reklamowania swojego sklepu. Do podstawowych kanałów należą w tym przypadku firmowy blog oraz newsletter. Wybierając platformę dropshipping, zwróć więc uwagę na dostęp do odpowiednich modułów.
9. Wbudowany system rabatowy
Aby generować dodatkowy ruch na stronie i zwiększać świadomość marki, warto korzystać z rabatów, zniżek i różnego rodzaju promocji. Takie narzędzia niewątpliwie zachęcą konsumentów do robienia zakupów w Twoim sklepie. W tym celu przyda Ci się jednak oprogramowanie wyposażone we wbudowany system rabatowy, pozwalający na stosowanie tego typu rozwiązań.
Sky-Shop umożliwi Ci na przykład dodawanie wielu kodów rabatowych jednocześnie, ustawianie promocji dla wybranych grup produktów oraz konfigurację akcji ograniczonych czasowo.
10. Funkcje SEO dla Twojego sklepu
SEO to absolutnie podstawowy kanał marketingowy, który decyduje o pozycjach Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Aby zadbać o ten aspekt, postaw na platformę dropshipping zoptymalizowaną pod SEO. Pozwoli Ci ona zadbać o podstawowe kwestie techniczne, a także publikować na Twojej stronie treści, takie jak: opisy produktów, kategorii czy artykuły blogowe.
11. Narzędzia do lojalizacji klientów
Powszechnie wiadomo, że pozyskanie nowego klienta jest zdecydowanie droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Właśnie dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby osoby kupujące w Twoim sklepie regularnie do niego wracały. Posłużą Ci do tego takie narzędzia jak programy lojalnościowe.
Ważna okaże się również możliwość założenia przez użytkownika konta klienta. Dzięki temu Twój sklep szybko zdobędzie zaufanie i lojalność konsumentów.
12. Wsparcie techniczne
To bardzo ważny aspekt, zwłaszcza jeżeli jesteś na początku drogi w sprzedaży online. Dobra platforma dropshipping powinna Ci dawać dostęp do nielimitowanego wsparcia ekspertów.
Poznaj funkcje platformy dropshipping Sky-Shop:
Jak sprawdzić, czy dana platforma dropshipping jest dla Ciebie?
Zanim wybierzesz narzędzie, zadaj sobie kilka konkretnych pytań:
1. Jak szybko chcesz wystartować?
Jeśli zależy Ci na uruchomieniu sprzedaży w kilka tygodni, czy nawet dni, potrzebujesz gotowych integracji i szablonów. Najsensowniejszy wybór w tym wypadku to platforma typu SaaS.
2. Ile produktów chcesz oferować?
Do 100? Do 1000? A może 10 000+?
To wpływa na wybór silnika i konkretnego pakietu, dlatego warto tę kwestię przemyśleć zawczasu.
3. Czy chcesz sprzedawać tylko w sklepie, czy także na marketplace’ach?
Jeśli planujesz działać na Allegro, Empik Marketplace czy Ceneo — platforma musi mieć gotowe integracje.
4. Jakie masz doświadczenie techniczne?
Jeśli zerowe, postaw na intuicyjność i wsparcie. Jeśli masz pewne doświadczenie, możesz pójść w bardziej złożone konfiguracje, choć nie zawsze jest to potrzebne.
5. Jakim budżetem dysponujesz?
Gotowe, abonamentowe platformy są wbrew pozorom najtańszą opcją. Znacznie więcej zapłacisz za rozwiązania szyte na miarę czy takie, które musisz dostosowywać od strony technicznej.
Sky-Shop – przetestuj najlepszy system do dropshippingu
Zastanawiasz się, jaka platforma w praktyce spełni Twoje oczekiwania, zapewni szybki start w dropshippingu i znacznie ułatwi Ci prowadzenie sklepu online? Wszystkie powyższe funkcje znajdziesz na wspomnianej już parokrotnie platformie Sky-Shop. Dzięki integracjom z hurtowniami oraz zaawansowanym narzędziom marketingowym szybko wygenerujesz ruch w swoim sklepie dropshippingowym!
Zachęcamy do bezpłatnego testowania przez 14 dni!




