Integracja z hurtownią dropshippingową

0
2948
jak zintegrować sklep z hurtownią

Integracja z hurtownią dropshippingową jest obecnie jedną z najbardziej pożądanych usług e-commerce. Niezawodność, szerokie spectrum funkcji oraz support to cechy najbardziej doceniane przez sprzedawców chcących w jak największym stopniu zautomatyzować procesy w e-sklepie. Poznaj zalety korzystania z automatycznego pobierania danych do sklepu!

Dlaczego integracja z hurtownią dropshippingową jest potrzebna?


Sprzedawcy prowadzący własny magazyn korzystają z integracji z hurtownią by usprawnić swoją pracę. Mechanizm zmniejsza ilość czasu potrzebną na wprowadzenie produktów do systemu i automatyzuje szereg procesów związanych z rozpoczęciem handlu. I choć jest to niewątpliwie przydatne narzędzie, nie wpiszemy go na listę „must have”. W przypadku dropshippingu integracja z hurtownią jest niezbędna i trudno wyobrazić sobie, żeby było inaczej.

Zintegrowanie sklepu internetowego z hurtownią zapewnia aktualne stany magazynowe, co jest kluczowe przy sprzedaży dropshippingowej.

Pamiętaj, że z magazynu hurtowni korzystasz nie tylko Ty, ale też inni sprzedawcy. To Twój system do prowadzenia sklepu internetowego musi zadbać o to, by zarówno w e-sklepie, jak i na Twoich aukcjach Allegro nie pojawiły się produkty, które są już niedostępne w hurtowni. Na tym nie kończy się rola integratora! Zadba on o:

  • import danych, opisów i zdjęć produktów,
  • aktualizowanie cen,
  • pobieranie nowego asortymentu,
  • a także szereg innych kwesti związanych z filtrowaniem produktów oraz przypisywaniem im cen.

Doświadczeni sprzedawcy przyznają, że integracja z hurtownią dropshippingową jest kluczowym narzędzi do pracy. To od jej funkcjonowania w znacznym stopniu zależy zadowolenie klienta i sprawność obsługi zamówień po stronie sprzedawcy.

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Jak wybrać dobry integrator sklepu z hurtownią?


Wśród rozwiązań e-commerce znajduje się szeroki wachlarz systemów i dodatków oferujących integrację z hurtownią. Ich nazwy są podobne i bez szczegółowej analizy można pomyśleć, że różnią się jedynie ceną. W rzeczywistości każdy z dostępnych na rynku integratorów cechuje się innym zakresem funkcji oraz stabilnością. Podczas poszukiwania dobrego integratora z hurtownią kieruj się zarówno opiniami jego użytkowników, jak i zakresem dostępnych funkcji. Zwróć szczególną uwagę na:

  • Częstotliwość aktualizacji danych z hurtowni. Intuicyjnie wiadomo, że im częściej dane są aktualizowane, tym lepiej. Nie zawsze ma to jednak sens, ponieważ niektóre hurtownie uaktualniają dane 2 lub 4 razy na dobę. Wtedy kilkukrotnie w ciągu dnia pobierane są niezmienione informacje. W związku z tym, oprogramowanie oferujące aktualizację danych 4-8 razy na dobę uznaje się za optymalne.
  • Wybór aktualizowanych danych. Integrator musi aktualizować wszystkie dane takie jak: stan magazynowy, cena, opis produktu, parametry, zdjęcia, symbol. Niezwykle korzystna jest możliwość wyłączenia wybranych elementów. Dlaczego? Funkcja okazuje się niezwykle przydatna choćby przy wprowadzaniu autorskich opisów lub zdjęć, których nie chcesz zamieniać na dane z hurtowni.
  • Blokowanie pobierania produktów bez zdjęć. Towary, których klient nie jest w stanie obejrzeć nie wzbudzają zaufania, co zmniejsza konwersję w sklepie. Właśnie dlatego warto automatycznie wykluczyć je z asortymentu.
  • Pobieranie produktów wybranego producenta. W końcu nie musisz sprzedawać wszystkiego, co oferuje hurtownia!
  • Wiązanie kategorii z hurtowni z kategoriami w e-sklepie. Funkcja przeznaczona jest dla osób, które nie chcą wykorzystywać drzewa kategorii stworzonego przez kontrahenta i zdecydowały się na budowę własnej struktury.
  • Ustalanie stawek VAT oraz ignorowanie podatku.
  • Ustalanie marż ogólnych, reguły marż i priorytety marż.
  • Zaokrąglanie cen.
  • Definiowanie akcji jeśli produkt zostanie usunięty z hurtowni.

Każda z wymienionych wyżej funkcji pozwala zautomatyzować szereg procesów. Dzięki temu pracujesz sprawniej i minimalizujesz ilość potencjalnych pomyłek.

Czego potrzebujesz do zintegrowania sklepu z hurtownią?


Nie ulega wątpliwości, że każdy ze sklepów internetowych potrzebuje oprogramowania, które umożliwia obsługę zamówień i wygodne przygotowanie oferty dla klientów. Niemal każdy z dostępnych na rynku systemów posiada moduły bądź wtyczki umożliwiające zintegrowanie sklepu z hurtownią. Dla większości przedsiębiorców optymalnym rozwiązaniem okazuje się wybór gotowego rozwiązania dostosowanego do dropshippingu. To ono pozwoli uruchomić integrację samodzielnie, niskim kosztem, bez konieczności ingerencji programistycznych. Zobacz, czego potrzebujesz do zintegrowania sklepu z hurtownią!

  1. Oprogramowanie sklepu internetowego Sky-Shop.pl
  2. Wykupiony moduł integracji z hurtownią.
  3. Uzgodnione warunki współpracy z hurtownią wybraną z listy bądź inną. W przypadku kontrahentów nieznajdujących się na liście wykonywana jest bezpłatna integracja, do której niezbędne jest dostarczenie pliku XML lub CSV.

Teraz pozostaje pobrać wybrane produkty, stworzyć własne drzewo kategorii lub skorzystać ze struktury przygotowanej przez hurtownię i sprzedawać!

Jak przebiega integracja z hurtownią w dropshippingu?


Niezależnie od tego, czy korzystasz z hurtowni dropshippingowej zintegrowanej z oprogramowaniem, czy z oferty nowego kontrahenta, każdorazowo przed podjęciem współpracy musisz skontaktować się z hurtownią. Jest to związane z faktem, że wiele firm decyduje się na przygotowanie indywidualnej oferty cenowej, a także stosuje selekcję e-sklepów, którym udostępnia asortyment.
Po uzyskaniu danych dostępowych pozostaje skupić się na wprowadzeniu ich do systemu sklepowego i konfiguracji wybranych funkcji.