Co sprzedawać w dropshippingu? 20 propozycji

0
7134
co sprzedawać w dropshippingu

Opinie o tym, co warto sprzedawać w dropshippingu są podzielone. Jedni sprzedawcy starają się znaleźć niszę, inni sprzedawać produkty, które wyróżniają się wysokim popytem. Jedno jest pewne – nie ma idealnej recepty na sukces.

O Twoim powodzeniu nie decyduje wyłącznie wybór branży, a przede wszystkim rozpoznanie rynku i solidne przygotowanie ofert dla klientów w popularnych dla danej branży kanałach sprzedaży.

Poniżej znajdziesz konkretne propozycje, które ułatwią Ci start.

20 produktów, które warto sprzedawać w modelu dropshipping

Oto konkretne produkty, które możesz sprzedawać w dropshippingu – bez względu na to, czy prowadzisz handel na Allegro czy we własnym sklepie internetowym:

1. Akcesoria do smartfonów

Niezmiennie popularna kategoria, bo niemal każdy ma telefon i potrzebuje do niego dodatków, które chętnie kupujemy online.

Możesz sprzedawać np.:

  • etui,
  • szkła ochronne,
  • ładowarki,
  • uchwyty
  • czy kabelki.

Miej na uwadze, że są to produkty, które się zużywają i są kupowane regularnie.

2. Akcesoria samochodowe

 To szeroka grupa produktów dla posiadaczy aut. Możesz sprzedawać np.:

  • praktyczne gadżety (uchwyty na telefon, ładowarki),
  • akcesoria do pielęgnacji (ściereczki z mikrofibry, żele czyszczące do kokpitu),
  • drobne elementy poprawiające komfort (osłony przeciwsłoneczne, pokrowce na kierownicę).

Z punktu widzenia dropshippingu to atrakcyjna nisza, bo wiele takich przedmiotów jest niewielkich i uniwersalnych – łatwych w wysyłce i pasujących do większości modeli aut.

3. Dekoracje do domu 

Artykuły wyposażenia i dekoracji wnętrz świetnie sprawdzają się w dropshippingu, zwłaszcza te o niewielkich gabarytach. Mogą to być np.:

  • poszewki na poduszki,
  • narzuty, zasłony,
  • lampki LED,
  • świece zapachowe,
  • plakaty i ramki,
  • małe ozdoby
  • czy akcesoria do organizacji (koszyki, pudełka).

4. Produkty dla niemowląt

Rodzice małych dzieci to bardzo chłonny segment rynku. W dropshippingu można sprzedawać rozmaite akcesoria dla niemowląt i ich opiekunów: 

  • gryzaki,
  • smoczki,
  • butelki,
  • śliniaki,
  • kocyki,
  • otulacze,
  • elektroniczne nianie,
  • maty edukacyjne,
  • zabawki sensoryczne.

Ubranka niemowlęce również cieszą się popularnością, choć tu pojawia się kwestia rozmiarów, co może generować zwroty. Właśnie dlatego lepszą opcją może się okazać wybór uniwersalnych produktów tekstylnych – pieluszek czy kocyków zamiast odzieży. 

5. Artykuły dla zwierząt

Polacy kochają swoje zwierzaki i chętnie na nie wydają. W dropshippingu świetnie sprawdzają się akcesoria dla psów i kotów:

  • zabawki (piłki, szarpaki, wędki dla kotów),
  • legowiska,
  • miski (np. spowalniające jedzenie),
  • smycze i obroże,
  • ubranka dla zwierząt,
  • transportery,
  • akcesoria do kuwet,
  • drapaki,
  • szczotki,
  • maty treningowe,
  • fontanny na wodę.

Do tego dochodzą produkty pielęgnacyjne (szampony, chusteczki) czy gadżety elektroniczne (lokalizatory GPS, automatyczne dozowniki karmy).

6. Akcesoria kuchenne i gadżety do gotowania

Kategoria “dom i kuchnia” znakomicie sprawdza się w dropshippingu, zwłaszcza w obszarze małych akcesoriów i sprzętów kuchennych.

Przykładowe produkty to:

  • wielorazowe butelki na wodę,
  • lunchboxy,
  • termosy,
  • silikonowe słomki,
  • formy do pieczenia,
  • tarki,
  • wagi kuchenne,
  • kubki termiczne,
  • pojemniki na żywność,
  • noże ceramiczne,
  • gadżety do obierania i krojenia.

Takie przedmioty są małe, lekkie, i rzadko się tłuką, co upraszcza wysyłkę

7. Artykuły biurowe i szkolne

Szeroko rozumiana papeteria, materiały biurowe oraz przybory szkolne to kolejna kategoria warta uwagi. Możesz sprzedawać np.:

  • długopisy,
  • notatniki,
  • karteczki samoprzylepne,
  • organizery na biurko,
  • planery,
  • teczki,
  • etui na laptopy,
  • artykuły piśmiennicze,
  • plecaki szkolne.

8. Zabawki antystresowe i gadżety relaksacyjne

To produkty, które szturmem podbiły rynek parę lat temu i wciąż pojawiają się ich nowe odsłony. Takie gadżety są popularne zarówno wśród dzieci i nastolatków (jako zabawki, modne akcesoria), jak i dorosłych – np. pracowników biurowych czy studentów, którzy używają ich do redukcji napięcia i poprawy koncentracji.

Możesz sprzedawać np.:

  • antystresowe gniotki,
  • piłeczki,
  • spinnery,
  • kostki sensoryczne,
  • zabawki do ściskania lub ugniatania.

9. Zabawki edukacyjne Montessori

W ostatnich latach nastąpił boom na zabawki i pomoce edukacyjne inspirowane metodą Montessori oraz szerzej – wspierające rozwój dziecka poprzez zabawę. W dropshippingu możesz sprzedawać np.:

  • drewniane układanki,
  • tzw. busy board (tablice manipulacyjne pełne zamków, guzików, suwaków do ćwiczenia rączek),
  • klocki sensoryczne,
  • zestawy do nauki liczenia,
  • puzzle mapy,
  • pomoce do nauki czytania.

10. Urządzenia smart home

Kategoria smart home dynamicznie rośnie, również w Polsce. Obejmuje mnóstwo nowoczesnych gadżetów:

  • inteligentne gniazdka i żarówki sterowane aplikacją,
  • czujniki ruchu i zalania,
  • kamerki Wi-Fi,
  • termostaty,
  • dzwonki do drzwi z podglądem,
  • smart zamki,
  • sterowniki LED,
  • roboty sprzątające.

W dropshippingu najwygodniej operować tymi mniejszymi urządzeniami (żarówki, czujniki, gniazdka, inteligentne piloty), bo łatwo je wysłać paczkomatem i nie są bardzo drogie.

11. Produkty ekologiczne i zero-waste 

Trend eko konsumpcji zdecydowanie przeniknął do e-handlu. W dropshippingu możesz z powodzeniem oferować produkty przyjazne środowisku:

  • wielorazowe torby na zakupy,
  • bawełniane woreczki na warzywa, 
  • bambusowe szczoteczki do zębów,
  • metalowe lub silikonowe słomki do napojów,
  • woskowijki (ekologiczne folie do żywności),
  • butelki filtrujące wodę,
  • biodegradowalne talerzyki i sztućce,
  • kosmetyki w kostce (szampony, mydła) bez plastikowych opakowań,
  • ekologiczne środki czystości.

12. Skarpetki

Wbrew pozorom w dropshippingu wcale nie trzeba unikać całej branży modowej – można skupić się na jej bezpieczniejszym fragmencie, czyli dodatkach odzieżowych, w przypadku których trudno nie trafić z rozmiarem.

 Najlepszy przykład to skarpetki – kolorowe, tematyczne, z zabawnymi wzorami, które od kilku lat są bardzo modne w Polsce. Istnieją nawet rodzime marki specjalizujące się w designerskich skarpetkach, co dowodzi popularności tego asortymentu.

13. Akcesoria gamingowe

Rynek gier wideo w Polsce jest ogromny. Możesz sprzedawać np.:

  • podświetlane podkładki pod mysz,
  • stojaki na słuchawki z USB,
  • uchwyty na gamepady,
  • nakładki na analogi do padów,
  • organizery na kable,
  • fotele dla graczy,
  • mini-lodówki na napoje USB,
  • wentylatorki do konsol,
  • ozdobne figurki z gier,
  • lampki LED z motywami gamingowymi.

14. Sprzęt fitness i akcesoria treningowe

Trend dbania o formę fizyczną nie słabnie. W dropshippingu świetnie sprzedają się:

  • taśmy oporowe (gumowe minibandy),
  • ekspandery,
  • skakanki,
  • maty do jogi,
  • piłki gimnastyczne,
  • wałki do masażu (foam roller),
  • hantle i kettlebelle powlekane (lekkie, 1–5kg),
  • uchwyty do pompek,
  • steppery mini,
  • opaski smartband.

15. Akcesoria podróżne i turystyczne

Polacy coraz więcej podróżują zarówno po kraju, jak i za granicę. Wraz z tym rośnie popyt na rozmaite gadżety ułatwiające podróżowanie.

W dropshippingu warto sprzedawać np.:

  • poduszki podróżne (rogaliki pod szyję),
  • maski na oczy do spania,
  • zatyczki do uszu,
  • butelki turystyczne składane,
  • etui na dokumenty i karty,
  • saszetki biodrowe (nerki) na pieniądze,
  • organizery do walizki (kostki kompresyjne),
  • wagi do bagażu,
  • adaptery do gniazdek światowych,
  • mini kosmetyczki,
  • buteleczki na kosmetyki 100 ml,
  • kłódki do walizek.

16. Gadżety ogrodowe i kempingowe

Wraz z rosnącą popularnością działek, ogródków oraz turystyki kempingowej, wzrasta popyt na drobne akcesoria outdoorowe.

W modelu dropshipping możesz oferować np.:

  • solarne
  • lampki ogrodowe,
  • girlandy LED na taras,
  • małe narzędzia ogrodnicze (sekatory, łopatki),
  • rękawice ogrodowe,
  • hamaki i moskitiery,
  • grille turystyczne składane,
  • krzesełka campingowe,
  • materace dmuchane,
  • pompki,
  • latarki czołowe,
  • organizery na narzędzia,
  • prysznice solarne.

Miej jednak na uwadze, że to kategoria mocno sezonowa. Dowiedz się, jak zarządzać sezonowością w dropshippingu. 

17. Naturalne kosmetyki i produkty pielęgnacyjne

Trend naturalnej pielęgnacji jest silny na całym świecie, także w Polsce. W dropshippingu możesz sprzedawać:

  • kosmetyki o prostych składach,
  • organiczne kremy, sera,
  • olejki,
  • hydrolaty,
  • szampony w kostce,
  • mydła rzemieślnicze,
  • dezodoranty naturalne,
  • kosmetyki wegańskie.

18. Akcesoria do sprzątania i organizacji domu

W dobie mediów społecznościowych popularność zdobyły różne sprzątaniowe hacki i gadżety. W dropshippingu możesz sprzedawać między innymi:

  • czyściki do trudno dostępnych miejsc (słynne żele/plasteliny do czyszczenia klawiatury i zakamarków auta),
  • ściereczki z mikrofibry specjalnego przeznaczenia (do okien, do kurzu),
  • miotełki antystatyczne,
  • kompaktowe organizery do szuflad,
  • wieszaki wielopoziomowe na ubrania,
  • pokrowce próżniowe na odzież,
  • pudełka do segregacji kabli,
  • stojaki na mopy,
  • szczotki i akcesoria,
  • szczoteczki do detali,
  • mini-odkurzacze na biurko,
  • kosze do segregacji z ciekawym designem.

19. Akcesoria dla twórców internetowych (streamerów, vlogerów)

W erze TikToka, YouTube i Twitcha wiele osób, zwłaszcza młodych, pragnie zostać content creatorami. By zacząć nagrywać filmiki czy streamować, potrzebują pewnych akcesoriów, które jako dropshipper możesz im dostarczyć.

Są to m.in.:

  • lampy pierścieniowe LED (ring light) do oświetlania twarzy,
  • statywy do telefonów/kamer,
  • uchwyty biurkowe do mikrofonu,
  • tła fotograficzne (green screen),
  • mikrofony krawatowe (clip-on) do smartfona,
  • karty przechwytujące do streamu z konsoli,
  • elastyczne ramię do telefonu,
  • mini LED-y RGB do tworzenia klimatu w pokoju,
  • zestawy softboxów,
  • piloty bluetooth do zdalnego uruchamiania nagrywania,
  • pop-filtry na mikrofon.

20. Akcesoria erotyczne dla dorosłych

Choć to nisza nieco tabu, rynek gadżetów erotycznych w Polsce dynamicznie się rozwija. Dropshipping w branży dla dorosłych jest jak najbardziej możliwy – istnieją hurtownie oferujące taką współpracę.

Asortyment obejmuje:

  • wibratory,
  • masażery,
  • gadżety BDSM (kajdanki, pejcze),
  • akcesoria dla par (np. gry erotyczne, olejki do masażu),
  • zabawki dla mężczyzn (masturbatory),
  • elegancką bieliznę erotyczną,
  • prezerwatywy, żele intymne itp.

Zwroty w tej branży są naprawdę rzadkością, co może działać na Twoją korzyść.

Jakie produkty najlepiej sprzedają się w Internecie?

Powyższa lista oczywiście nie wyczerpuje pomysłów na produkty, które możesz sprzedawać w dropshippingu. Świetnym źródłem inspiracji mogą okazać się także raporty, które podsumowują zachowania polskich konsumentów, kupujących online.

Jak podaje raport E-commerce w Polsce 2024, najczęściej kupowane kategorie produktów w Polsce to:

  1. odzież, dodatki i akcesoria – minimum raz w ciągu ostatnich miesięcy kupiło je 74% ankietowanych,
  2. obuwie (65%),
  3. kosmetyki, perfumy (62%),
  4. produkty farmaceutyczne (56%),
  5. książki, płyty, filmy (52%),
  6. odzież sportowa (49%),
  7. sprzęt RTV/AGD (47%),
  8. odzież sportowa (47%),
  9. produkty spożywcze (43%),
  10. telefony, smartfony, tablety, akcesoria (38%),
  11.  meble i wystrój wnętrz (38%),
  12. artykuły dziecięce, zabawki (36%),
  13. biżuteria (34%)
  14. multimedia, czyli np. e-booki (33%).
  15. sprzęt komputerowy (30%),
  16. samochody i części samochodowe (29%),
  17. materiały budowlane i wykończeniowe (27%),
  18. gry komputerowe (25%),
  19. oprogramowanie komputerowe (17%),
  20. kursy i szkolenia (17%).
  21. artykuły dla kolekcjonerów (15%).
kategorie produktów najczęściej kupowanych przez polskich internautów
kategorie produktów najczęściej kupowanych przez polskich internautów

Jak wybrać asortyment do sprzedaży w dropshippingu?

Wybierając produkty do sprzedaży w dropshippingu:

  • Analizuj popyt i niszę. Nie wybieraj produktów, które po prostu Ci się podobają – sprawdź, czego faktycznie szukają klienci. Wykorzystaj Google Trends, przeglądaj sekcje bestsellery na Allegro czy Amazonie i raporty e-commerce. Szukaj rosnących nisz (np. smart home, eko, produkty dla zwierząt). Omijaj rynki zdominowane przez duże marki (np. moda), chyba że wchodzisz z niszową ofertą.
  • Unikaj produktów z dużą częstotliwością zwrotów. To oczywiste, ze branże, jak odzież czy obuwie generują sporo zwrotów. A większość hurtowni dropshipping ich nie obsługuje – spoczywa to na Twoich barkach. To zabija marżę i generuje frustrację. Znacznie bezpieczniejsze są produkty użytkowe, z niskim odsetkiem zwrotów: akcesoria kuchenne, chemia gospodarcza, worki do odkurzaczy, zabawki edukacyjne. Przeczytaj też: Kto odpowiada za zwroty w dropshippingu?
  • Celuj w małe, lekkie i odporne na uszkodzenia produkty. Dropshipping nie lubi dużych gabarytów. Produkty, które zmieszczą się do paczkomatu, nie potłuką się i ważą niewiele, są bezpieczniejsze logistycznie i tańsze w wysyłce. Stawiając na taki asortyment, ograniczasz ryzyko reklamacji. 
  • Szukaj produktów z wysoką marżą. Idealnie – 20–40% netto lub więcej. Produkty kupowane cyklicznie (np. worki do odkurzaczy, akcesoria do sprzątania, kosmetyki) dają nie tylko niezły zarobek, ale i powtarzalność zamówień.
  • Sprawdzaj realną dostępność i jakość obsługi hurtowni. Dobry produkt w dropshippingu to produkt dostępny od ręki i wysyłany na czas. Wybieraj hurtownie, które oferują integrację z oprogramowaniem, z którego korzystasz, mają dobre opinie i wysyłają zamówienia w dobrym tempie. Poznaj konkretne wskazówki, jak wybrać najlepszą hurtownię dropshipping do współpracy
  • Oblicz opłacalność jednostkową. Zrób testowe zamówienie, policz marżę po wszystkich kosztach i sprawdź, ile zostaje. Jeśli zarobisz 2 zł na sztuce, to musisz sprzedać setki, żeby mieć sensowny przychód. Czasem lepiej sprzedawać mniej, ale z marżą 50 zł za sztukę.
  • Zadbaj o unikalność oferty. Łącz produkty w zestawy, dodawaj gratisy, wyróżniaj się brandingiem. Im trudniej porównać Twoją ofertę z innymi, tym większa szansa, że klient kupi właśnie u Ciebie.
  • Miksuj towary evergreen i trendy. Produkty z ciągłym popytem dadzą stabilność, a trendy pozwalają na szybki zysk. Monitoruj, co wzbudza największe zainteresowanie w social mediach, ale nie rezygnuj z rzeczy, które sprzedają się cały rok.

Planujesz zacząć sprzedaż w modelu dropshipping? Inspiracją do znalezienia asortymentu mogą być też dostawcy otwarci na współpracę dropshippingową. Sprawdź listę hurtowni dropshipping zintegrowanych z platformą e-commerce Sky-Shop – być może właśnie tam znajdziesz asortyment, który okaże się strzałem w dziesiątkę. 

Powodzenia!

Rating: 5.00/5. From 1 vote.
Please wait...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj